Zarządzanie Zespołami IT to jedyne tego typu wydarzenie w Polsce, które w całości poświęcone jest tematyce pozyskania, motywowania i utrzymania specjalistów IT. Podczas konferencji łączymy dwie perspektywy: dyrektorów IT oraz dyrektorów HR.
Podczas konferencji gościmy CIO, dyrektorów i menedżerów działów IT, dyrektorów i menedżerów działów HR, a także ekspertów branży.
Deficyt specjalistów IT stale rośnie, firmy walczą o talenty. Jak zmierzyć się z liczną konkurencją o najlepszych pracowników i jakie rozwiązania mogą w tym pomóc – o tych wyzwaniach rozmawiamy podczas konferencji. Gwarantujemy bogaty program, liczne case studies, sesje inspiracji, panele dyskusyjne przedstawione przez doświadczonych liderów IT i HR.
Konferencji towarzyszy strefa wystawiennicza z przeglądem rozwiązań dla specjalistów IT oraz działów personalnych.
Udział w roli Partnera to wyjątkowa okazja do zaprezentowania doświadczeń oraz rozwiązań podczas wydarzenia, które w całości poświęcone jest tematyce pozyskania, motywowania i utrzymania specjalistów IT
Rejestracja uczestników, poranna kawa, networking
Rozpoczęcie konferencji, powitanie gości
Jak zwiększyć wydajność procesów rekrutacji o 50%? CASE STUDY
Podczas wystąpienia zostanie przedstawione studium przypadku na przykładzie firmy klienta, gdzie wdrożono rozwiązanie w celu usprawnienia procesu rekrutacji pracowników. Pokażemy, jak osiągnąć maksymalną wydajność i docierać do najlepszych kandydatów przy tym automatyzując importowanie kontaktów do CRM. Jak liderzy HR mogą osiągnąć doskonałość operacyjną poprzez integrację systemową? Jakie są najlepsze praktyki, które pomogą firmom zwiększyć produktywność przy jednoczesnej redukcji kosztów operacyjnych? Przekonaj się jak technologia Salesforce pomaga sprostać dzisiejszym potrzebom HR!
To ostatnia niedziela - sztuka offboardingu w świecie IT
Jak pożegnać się z pracownikiem w taki sposób, aby obie strony odniosły korzyść? Jakie korzyści przynosi dobra praktyka offboardingu oraz jakie ryzyka niesie zaniedbanie tego procesu? Sztuka rozstania z pracownikiem, oparta na racjonalnej empatii i trosce o wspólny dobrostan - studium przypadków i przemyśleń - praktyka skutecznego offboardingu.
Nowa rola C-level CEITDDO – jak to możliwe aby odpowiadać za Technologie, Data, Digital, Information a na koniec jeszcze dostarczać Executive
Temat wystąpienia będzie koncentrować się na tym, jakie cechy, kompetencje, kroki są potrzebne do skutecznego zarządzania i przywództwa w obszarach technologii oraz czy nadal to jest JESZCZE dział technologii.
W czasach wszechobecnego dostępu do rozwiązań AI/ML, budowania przewagi konkurencyjnej na podstawie danych (Data Driven company) na co zwrócić uwagę? Na ile jeszcze kompetencje i umiejętności krytycznego myślenia, podejmowania decyzji, elastyczności, samoświadomości są w przysłowiowej cenie?
PANEL DYSKUSYJNY - Dyrektor IT - Dyrektor HR – jak ułożyć wzorową współpracę między działami? Jak współpracować, aby pogodzić różne interesy?
Dyrektor IT - Dyrektor HR — jak ułożyć wzorową współpracę między działami, czyli porozmawiamy o wyzwaniach w dziedzinie komunikacji i współpracy. Jakie projekty lub wspólne inicjatywy mogą zwiększyć efektywność działów IT i HR? Rola działów IT i HR w osiąganiu celów strategicznych firmy, czyli jak ułożyć współpracę z Zarządem oraz jak IT może pomóc HR w realizacji celów i vice versa? Czego Dyrektorzy działów HR i IT mogą nauczyć się nawzajem od siebie? I na koniec obalimy kilka mitów na temat współpracy HR i IT.
Przerwa na kawę, networking
Leadership. Jak być liderem, za którym pójdzie zespół? Jak inspirować swoich pracowników?
W trakcie tej prezentacji odkryjemy kluczowe cechy, które sprawiają, że lider staje się źródłem inspiracji dla swojego zespołu. Prelegent opowie o doświadczeniach związanych z budowaniem zaufania i relacji w zespole, tak aby ludzie ochoczo podążali za Twoim przywództwem. Przyjrzymy się technikom skutecznego komunikowania, które pozwalają liderowi przekazywać wizję i cele w sposób motywujący. Poznasz strategie zarządzania konfliktami i wyzwaniami, które mogą pojawić się na drodze do budowania zespołu gotowego na osiągnięcie wspólnych sukcesów. Wreszcie, dowiesz się, jak rozwijać umiejętności lidera, aby stać się autentycznym źródłem inspiracji dla pracowników i osiągać wybitne wyniki w organizacji.
Budowanie silnych i efektywnych zespołów IT
Ekspert podzieli się z Wami kluczowymi momentami, rytuałami i strategiami, które stosuje na co dzień. Będzie o budowaniu relacji, zaangażowania i zaufania. Całość w kontekście swoich doświadczeń, sukcesów i porażek, abyście mogli zobaczyć, jak teoria przekłada się na praktykę w codziennym zarządzaniu zespołem IT.
Soft skills - rozwój kompetencji miękkich liderów i managerów IT
Sposób, w jaki działamy, w jaki rozwiązujemy problemy czy podejmujemy decyzje, to nasza wizytówka. Kształtuje naszą postawę, może pomagać budować relacje i wspierać proces uczenia się. Wreszcie może wspierać firmowe know-how i wpływać na kulturę organizacyjną. Czy kompetencje miękkie to przysłowiowy gamechanger? Co każdy manager powinien o nich wiedzieć? Przekonaj się sam!
Przerwa na kawę, networking
PANEL DYSKUSYJNY – Benefity w IT. Jak dopasować benefity do różnych pokoleń oraz potrzeb?
Ta dyskusja nie będzie kolejnym rankingiem i zestawieniem najpopularniejszych benefitów. Poruszymy tematy niezwykle istotne, na które często nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W tym panelu rozmówcy skoncentrują się na genezie i znaczeniu działań po pracowniczych oraz na pragmatycznym i holistycznym podejściu do tematu benefitów. Będziemy analizować, jak te środki wpływają na pracowników oraz jak można je dostosować do ich potrzeb, unikając jednostronnego podejścia.
Podczas panelu eksperci zwrócą szczególną uwagę na integrację benefitów z kulturą organizacyjną i wyzwaniami, jakie stawia przed nami rynek IT, gdzie różnorodność i elastyczność stają się coraz bardziej istotne. Będziemy rozmawiać o tym, jak benefity dla pracowników mogą odzwierciedlać wartości i cele firmy, tworząc spójność między strategią przedsiębiorstwa a dobrostanem pracowników. Dyskusja ta pomoże zrozumieć, że benefity w IT to nie tylko zestaw świadczeń, ale również element strategiczny, który wpływa na efektywność i trwałość organizacji i przyczynia się do zwiększenia zaangażowania pracowników.
Diversity & Inclusion w branży IT. Jak zbudować lepsze miejsce pracy dla pracowników?
Opierając się na kilkudziesięciu audytach, dziesiątkach wywiadów z pracownikami i osobami zarządzającymi, prelegentka podzieli się z Państwem wnioskami z najczęściej powtarzanych błędów wśród firm próbujących zarządzać różnorodnością czyli obszarem z ang. Diversity, Equity and Inclusion (Różnorodność, Równe szanse i Włączanie). Podkreśli strategiczne znaczenie działań w tym aspekcie dla firm z branży IT na podstawie kilku case study Klientów. Podzieli się dobrymi praktykami i rozwiązaniami, które wpływają na zwiększenie satysfakcji z pracy pracowników - takimi które wymagają i nie wymagają dużego zaangażowania ze strony pracodawcy.
Mental health suport - jak dbać o zdrowie, kondycję psychiczną oraz dobre samopoczucie pracowników działów IT?
Wiemy, że dobre zdrowie psychiczne pozwala nam skutecznie radzić sobie ze stresem, uwalniać nasz potencjał, uczyć się i dobrze pracować. Jest integralnym elementem zdrowia i dobrego samopoczucia, który wspiera nasze indywidualne i zbiorowe zdolności do podejmowania decyzji, budowania relacji i kształtowania świata, w którym żyjemy. Dlatego powinniśmy dbać o swoje zdrowie psychiczne tak samo, jak o zdrowie fizyczne. W ING Hubs Poland zdrowie psychiczne to jeden z trzech filarów strategii wellbeingowej. Stąd, w ramach tego filaru wiele działań podejmowanych co roku takich jak m.in: infolinia wsparcia psychicznego, tzw. „peers suport”, czyli warsztaty dla osób chcących się nauczyć jak wspierać w kryzysie, webinary, podcasty, sesje mindfulness.
Zapraszamy do wysłuchania prelekcji, podczas której Ekspert podzieli się sprawdzonymi narzędziami wspierającymi działania wellbeingowe oraz udowodni ogromną rolę programów wellbeingowych w kształtowaniu i wdrożeniu kultury dobrostanu w organizacji.
Lunch
Jak stworzyć (nie)zaangażowany zespół?
Od ponad trzech lat uczymy się jak budować zespoły, których członkowie identyfikują się z produktami, organizacją i mają pełne poczucie przynależności do zespołu. Opieramy się na swoim doświadczeniu, wiedzy i liczbach, które potwierdzają skuteczność tego co robimy. Zrezygnowałyśmy świadomie z wielu rzeczy, aby móc osiągnąć ten stan rzeczy, z którego jesteśmy dziś dumne. Jaka nasza zwinna metoda ? - NASZA WŁASNA oparta na 3 filarach, o których na pewno będziemy mówić. Dużo takich technicznych elementów ze Scruma bierzemy, ale scrum dotyka tylko części tego co robimy....Jesteśmy (nie)korporacyjni, (nie)strukturalni, (nie)uporządkowani… i o tym wszystkim opowiemy.
PANEL DYSKUSYJNY - Rola sztucznej inteligencji w pracy zespołów IT
Wraz z postępem technologii sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej powszechna w branży IT. Jej zastosowania obejmują szeroki zakres dziedzin, takich jak automatyzacja procesów, analiza danych, czy nawet rozwijanie aplikacji. W miarę jak narzędzia oparte na sztucznej inteligencji stają się coraz bardziej zaawansowane, pojawiają się pytania dotyczące wpływu tego rozwoju na pracę zespołów IT oraz samych programistów. Czy sztuczna inteligencja może zautomatyzować pewne aspekty pracy programistów? Czy może to prowadzić do wykluczenia zawodowego? Jak połączyć możliwości AI i potencjału ludzkiego?
Rekrutacje IT – dobre praktyki
Podczas wystąpienia porozmawiamy, jak wygląda obecnie rynek IT w kontekście rekrutacji oraz derekrutacji. Przyjrzymy się dominującym trendom, rozważymy, jakie zmiany nas czekają, i zastanowimy się, w jaki sposób wpłyną one na przyszłość procesów rekrutacyjnych. Ponadto, odkryjemy innowacyjne praktyki oraz nowoczesne rozwiązania, które pomogą utrzymać konkurencyjność i dostosować się do szybko zmieniających się realiów branżowych.
Robot (cobot) jako członek zespołu
Roboty jako członkowie zespołu, zwłaszcza w kontekście pracy i produkcji, stają się coraz bardziej powszechne i odgrywają ważną rolę w wielu branżach. Przykłady robotów/cobotów mogących działać jako członkowie zespołu znajdziemy w produkcji, logistyce, medycynie, przemyśle spożywczym, w badaniach i eksperymentach naukowych, wojsku czy usługach (np. hotele). Z perspektywy uczestników konferencji najpopularniejsze są zapewne roboty software’owe RPA, które automatyzują procesy biznesowe za pomocą oprogramowania. Roboty te mogą pracować z systemami komputerowymi, wykonywać rutynowe zadania związane z przetwarzaniem danych i wykorzystaniem aplikacji biznesowych. Dzięki temu mogą znacząco zwiększyć efektywność pracy zespołu, zwłaszcza w obszarach, które wymagają wielu powtarzalnych zadań. Jednakże z perspektywy działów IT temat kontroli nad nimi nie jest już taki oczywisty, o czym porozmawiamy podczas wystąpienia, a Ekspert podzieli się doświadczeniami Rhenus Automation w tej kwestii.
Osoby neuroróżnorodne w zespołach IT
Jakie wyzwania stoją przed zarządami i działami HR w dobie wchodzenia na rynek pracy pokolenia Z? Czym jest neuroróżnorodność i dlaczego jest ważna dla Z-etek? Jaki ma wpływ na kreatywność i innowacyjność firm? Jakie unikatowe kompetencje posiadają grupy neuroróżnorodnych pracowników, na co warto zwracać uwagę, a czego unikać?
Na te wszystkie pytania odpowiemy podczas prelekcji o wartości neuroróżnorodności.
Nowoczesny Leadership i job crafting - jak budować poczucie sensu w pracy? Rola menedżera w motywowaniu, angażowaniu i utrzymaniu kreatywności zespołów IT w czasach BANI World
Jak motywować i angażować w czasach kruchych i niestabilnych? Jak rozmawiać z pracownikami i zespołem w czasach szalejącej inflacji, presji podwyżek i jeszcze różnych pokoleń? Craftowanie postaw - co i jak mówić, by zespół w pracy miał większą satysfakcję, czerpał radość i odczuwał dumę z wykonywanych zadań? Jak wyzwalać siłę zespołu i budować empowerment w pionach IT? Fixed i Growth Mindset - czyli na co mamy wpływ, a na co nie mamy jako Szefowie?
Employer Branding w IT – jak budować i wdrażać strategię opartą na danych i faktach. CASE STUDY BIEDRONKA
Jak budować strategię Employer Brandingową dla obszaru IT opartą na danych i faktach? Co zrobić, aby zaangażować pracowników działu IT w działania wizerunkowe? Czy Boss branding naprawdę działa? Odpowiedzi na te i inne pytania zostaną przedstawione w oparciu o działania wdrożone i obecnie prowadzone w Biedronce – firmie, która jest największym pracodawcą w Polsce. W wystąpieniu położony zostanie nacisk na to, co powinna zawierać taka kampania wizerunkowa oraz jak prowadzić efektywne działania promocyjne. Gwarantowane jest 100% praktyki i 0% teorii.
Learn-Unlearn-Relearn, jako droga do samorozwoju, budowania nowych kompetencji oraz otwartości na nowe doświadczenia
Każdy specjalista z branży IT widzi jak szybko zmienia się technologia, a w raz z nią jak często trzeba się uczyć od nowa. Ten zapał do nauki jednak u wielu z czasem gaśnie, a ogrom możliwości powoduje przytłoczenie i nie wiadomo na czym się skupić. W jaki sposób Managerowie i Dyrektorzy mogą wspomóc uczenie się w swoich zespołach, by nadal nasze zespoły były konkurencyjne rynkowo i przyciągały najlepszych specjalistów? Kiedy lepiej skierować na wybrane przez nas szkolenie, a kiedy dać budżet do dysponowania?
Rozwiążmy to systemowo…
HR-Tech - rozwiązania IT wspierające procesy HR-owe
2023 rok to czas rewolucji w podejściu do przetwarzania informacji. Ta zmiana dotyczy również systemów HRowych, które aktualnie są wykorzystywane w organizacjach. Na naszych oczach zachodzi transformacja w procesach zarządzania pracownikami w organizacjach, która zmieni zasady działania działów personalnych, a także zakresu ich obowiązków i odpowiedzialności. Będzie o najnowszych trendach, aktualnych wyzwaniach, a także potrzebach w zakresie systemów HR.
Zarządzanie zespołami rozproszonymi globalnie i wielokulturowymi
Czym są wielokulturowe zespoły rozproszone? Jakie jest ich znaczenie i najbardziej powszechne wyzwania związane z zarządzaniem nimi? Co warunkuje udane zarządzanie wielokulturowymi zespołami rozproszonymi? Jakie sa kryteria sukcesu, które każdy może zacząć stosować od jutra? Nie pozwólcie kulturze zjeść swojej strategii na sniadanie...
Zakończenie konferencji
Wybrzeże Kościuszkowskie 20, Warszawa
Magdalena Sokulska
Tel. +48 662 287 862
[email protected]
Elżbieta Olszewska
Tel. +48 662 287 909
[email protected]
Klaudia Kałuska
Tel. +48 662 287 865
[email protected]